„Elevii clasei a III-a de la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Rădăuți, îndrumați de doamna profesoară Mirela Chidon-Frunză, au participat la Media Literacy Program.
Copilăria secolului XXI s-a mutat în mediul online, unde cei mai tineri dintre utilizatorii internetului au nevoie de un scepticism sănătos, de discernământ și de gândire critică pentru a se feri de fake news, de informații fabricate, de dezinformare, de cyberbullying și de manipulare, în special în contextul pandemic COVID-19.
CIJ (Centrul pentru Jurnalism Independent) în parteneriat cu UNICEF România și RAF (Romanian – American Foundation) au pregătit pentru micii jurnaliști un cadou inedit: un toolkit de media literacy, care să le faciliteze înțelegerea, identificarea și evitarea capcanelor mediului virtual, având menirea de a-i ajuta să gândească armonios, să analizeze, să verifice și să discearnă obiectiv informațiile din media virtuală.
În cadrul proiectului, copiii au accesat materialele didactice de pe site-ul CIJ, promovate și de UNICEF și RAF, și-au prezentat propriile știri, au analizat gradul de veridicitate al acestora utilizând instrumentele din toolkit-ul instructiv, au identificat fake news, realizând astfel primii pași în profesia de jurnaliști, pentru care mulți dintre ei și-au exprimat preferințele în chestionarul de feedback.”
Prof. Chidon-Frunză Mirela Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Rădăuți