Aerul conditionat si impactul asupra invatamantului

0
169
aer conditionat

Probabil ca oricine a ramas blocat într-o sală de clasă sau birou pentru a lucra, poate confirma ca  este greu să te concentrezi când in incapere este extrem de clad. Un nou studiu constată o legătură între căldură și performanțele academice scăzute – și face ca instalarea aerului condiționat în școli să reprezinte o prioritate.

Un studiu efectuat de Biroul Național de Cercetare Economică a analizat rezultatele obținute la examene la 10 milioane de elevi de liceu care sustinut teste cel puțin de două ori între 2001 și 2014. Potrivit studiului, studenții care au făcut testul după ce au experimentat un an mai cald a avut rezultate mai mici comparativ cu performantele lor de testare dupa un an mai racoros: „Fiecare crestere de 3 grade C in temperatura scolara reduce informatia invatata in acel an cu cateva procente.” Studiul constata ca zilele fierbinti individuale au un impact asupra invatarii, de asemenea: „fiecare zi de școală suplimentară cu temperatură caniculara  reduce realizarea cu o șesime din procentul de învățare de un an an”.

Ce se află în spatele corelației dintre temperaturile mai ridicate și rezultatele mai mici ale testelor? Autorii studiului bănuiesc că, căldura doar îngreunează elevii să învețe în sala de clasă. Temperaturile mai ridicate în timpul verii și în weekend nu păreau să aibă un impact asupra rezultatelor scolare.

În mod surprinzător, studiul constată, de asemenea că, căldura are un impact deosebit de puternic asupra elevilor de culoare. „Noi susținem că efectele căldurii reprezintă până la 13% din diferența de realizare a raselor, atât pentru că studenții negri și hispanici trăiesc în locuri mai calde decât studenții albi și că încălzirea duce la atingerea realizării de către studenții minorităților, a elevilor minorităților, mai mult decât realizarea elevilor albi’, Scriu autorii studiului, observand ca impactul caldurii asupra studentilor negri si hispanici este de trei ori mai mare decat al studentilor albi.

Unul dintre autorii studiului, a speculat că diviziunea rasială poate avea legătură cu faptul că, copiii negri au mai multe șanse să participe la școli cu sărăcie înaltă, care nu au aer condiționat Daikin de 9000 btu, decât copiii albi. În plus, părinții bine pregătiți ar putea fi mai bine să atenueze efectele dăunătoare ale căldurii asupra performanțelor scolare ale copiilor lor – atât cu aer condiționat acasă, cat si optand pentru un meditator acasa.

Cercetătorii spun că aerul condiționat este o soluție rapidă care șterge impactul nefast al căldurii asupra minții tinere. „Sistemul de aer condiționat din școli pare să compenseze aproape toate efectele dăunătoare ale expunerii cumulative la căldură asupra realizărilor academice”, scriu autorii. „Trecerea de la o școală fără săli de clasă cu aer condiționat la o școală cu toate sălile de clasă cu aer condiționat reduce impactul cu aproximativ 78%.”

Comentează cu Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here